Homepage › Forums › Heb je nog een vraag? › Stel hier al jouw vragen, opmerkingen, feedback en ideeën
Lieve cursisten,
Hebben jullie een algemene vraag of opmerking over iets wat niet met een speciaal werk te maken heeft, dan is hier volop gelegenheid deze hier neer te zetten.
Regelmatig zal ik hier komen kijken.
Ik zie een map les 2 staan en ik zie een map arceren staan die door Arendje is aangemaakt? Ik dacht dat we zelf geen mappen aan mogen maken? Nu komt het arceren toch weer in 2 mappen terecht. En weet ik niet waar ik mijn werk moet plaatsen?
Ha Ernie, deze mappen gaan weg, ik zet hun foto’s in de goede map en mijn webbouwer heeft er voor gezorgd dat dat niet meer kan. Was vorr hen ook uitproberen. Nu is het duidelijk.
Rita, als we gaan reageren op elkaar in het forum komt dat als een lange lijst te voorschijn. Je kan dan de reakties moeilijk vinden, als de naam er niet bij genoemd wordt. Dus je zou kunnen zeggen de conversatie gaat verloren. Het worden allemaal losse opmerkingen. Misschien heb ik een functie niet gevonden? Eigenlijk hebben we een soort gelaagdheid nodig. Ik heb bij andere forums zitten loeren en dat zou moeten kunnen. Ik zal later een schematisch voorbeeld maken van wat ik bedoel, als je dat wilt. Dat vind ik handiger op de laptop en ik heb eerst een boel huishoudelijk werk te doen, wat ik het liefste uitstel ten faveure van dingen die ik wel leuk vind 😂. Tot later!
Nog een test
Daar ben ik weer. Het huis is min of meer op orde en schoon! Ondertussen nagedacht over mijn vraag hierboven. dat schematische voorbeeld dat ik wilde maken vond ik toch niet zo verhelderend. Dus dat post ik niet. Eigenlijk is mijn vraag: zou de knop “reageer” die in iedere post staat zo ingesteld kunnen worden dat de reaktie onder de post komt waar op gereageerd wordt. Ik zie in de code dat de knop “reageer” nu de opdracht krijgt “maak een nieuwe post” en daar kan ik me van voorstellen dat die helemaal onderaan komt ……(als ik de taal goed begrijp ……) Enfin ik hoop dat je met je webbouwer naar dit vraagstuk kan kijken.
Mary, ik weet precies wat je bedoelt! Ja ik hoop dat dat kan…ik ga er mee naar Sander!
Fijn Rita! En ik heb ook nog een – veel minder elegante – mogelijke oplossing in mn hoofd. Code is poetry!
test op reactie: ik weet precies wat je bedoelt
test op eigen reactie onder : ik weet precies wat je bedoelt
Ha Mary, even alvast voor jou, maar evt ook voor belangstellenden.
Het was toch de bedoeling dat cursisten geen hoofddraadjes, maar wel nieuwe draadjes onder desbetreffende lessen gaan aanmaken. Dit gaat Sander uitproberen in orde te maken. Pas als een cursist een nieuw draadje = nieuw werk (kan ik in de handleiding zetten) kan maken, komen de reactie’s van anderen daar precies onder. Ik geef cursisten een seintje als het zover is met duidelijke handleiding. Ik hoop dat Sander het voor elkaar kan krijgen dat zij echter, de cursisten, geen hoofddraadjes kunnen aanmaken. Heb ik intussen Sander gevraagd.
Tot zolang laat ik de cursisten, jullie, de werken maar even in fb zetten. Die hier nog terecht komen, zal ik zeker vandaag ook nog nakijken. Lieve groet van Rita
Als ik het goed begrijp is dat ongeveer wat ik als tweede optie had bedacht …….. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt! Ik hou mn hersens ingeschakeld 😂 Mijn dochter vertelde me dat dit het moeilijkste stuk van het ontwerpen en bouwen van een forum is. Want je moet precies bedenken hoe je het wilt gebruiken. En hoe je je gebruikers kunt faciliteren dat ook zo te doen. Dus good luck! En sterkte!
Nou net Sander aan de telefoon gehad.. want ik had gezegd dat ik dan weer alle draadjes moet openen, om de nieuwe werken te kunnen zien.. Gelukkig heeft hij het volgende voor elkaar gekregen. De mensen hoeven en kunnen toch gelukkig niet nieuwe draadjes aan te maken, maar als zij nu bij een bepaald werk op ‘reageren’ klikken… dan komt het precies onder de foto: hiep hiep hoera… probeer maar eens.
Test
Rita, de mappen blijven nog wat onduidelijk of wordt er nog aan gewerkt?
als ik als eerste de map I collage voor gevorderden aanklik heb je weer keuze tot een map: week 2 arceren. Die map lijkt voor de maandabonnementen, toch?
ook zie ik dan weer het open atelier staan, terwijl die map al een stap daarvoor ook te zien is.
Ik ben aan het testen, Liesbeth en dit punt heb ik er al in. Dank je wel.
Liesbeth ik ga kijken hoe ik dat kan oplossen.
Liesbeth ik ga kijken hoe ik dat kan oplossen.